Hajóbemutató
Jeanneau 32i
A hajó nevében az i betű azt a titkos technológiát jelenti, amelynek segítségével a decket építik. A dologról annyit lehet tudni, hogy két, egymással szembefordított, gélezett sablonba injektálják az üvegszálas műanyagot. Valahogy úgy, mint a legolcsóbb sílécek építése során. Állítólag a közeljövőben az EU megtiltja majd, hogy a szériában gyártott műanyag szerkezetek építésekor kézi erőt alkalmazzanak, a Jeanneau erre az időre készül. Mellesleg az új technológia olcsóbb is mint a hagyományos.
Ez a cruiser volt a lellei kiállításon a délutáni program. Csinos, újragondolt hajó ez a 32-es, amelynek áttervezték a fedélzetét. Az egy pár szálinggal szerelt árbocon topra fut a génua, ami feltekerhető, csakúgy mint a nagyvitorla.
|
|
|
A hajó elképesztően egyszerűen van szerelve. Nincs leekocsi, nincs alba, szinte semmit nem lehet állítani. A kabintető bal oldalán van hat darab fallstopper - ebből négyben fut kötél - és egy csörlő, a jobb oldal üres. Hátul egy pár csörlő van és két oldalt egy stopperrel állítható génuasín. A nagyschot-rendszer olyan, mint a 110 éves Kishamison. Félreért, aki azt gondolja, hogy ezzel minősíteni akarom. Nem! Csak tény, hogy a szerelvények kialakításánál az "egyszerű a legjobb" elv érvényesült.
A finomságokat, a tervezői fantáziát, a komfort kialakításában engedték szabadjára. A koncepció egészen nyilvánvaló. Ez egy vitorlás hajó, amelyet a szél hajt, ezért a vitorlákat - a lehető legegyszerűbb módon - kezelni kell, de a cél nem a sebesség optimalizálása. Sokkal fontosabb, hogy gyorsan és kényelmesen ki lehessen szerelni a hátsó padot, ahol hideg-meleg vizes zuhany várja a hableányt miután kiúszkálta magát a tengerben.
|
|
Ezzel együtt a hajó élvezetesen vitorlázható. Azt gondolom, hogy az egyszerűsítés inkább annak a felismerése, hogy nincs igény ezeken a hajókon - ahol a nagyvitorla árbocba tekerhető - szofisztikus állítási lehetőségre, hiszen úgysem használja azt senki. Kétsoros, magas relingkorlát védi az utazót. A génuacsörlő egészen hátra került, a körkormányos kivitelnél van tökéletes helyen. Ez a hajó rúdkormánnyal volt szerelve, így ez a szerelvény kényelmetlenül hátul volt a kormányos számára. A szoliter vitorlázás egyébként is sokkal nehezebb ilyen kormánnyal. Pilóta kell hozzá.
A hajóbelső klasszikusan elegáns. A lakkozott tíkfa eleganciája minden Jeanneau hajóban egyformán lenyűgöző, ennél a hajónál a plafon is kárpitozott. Az összeszerelés minősége a kommersz osztályban elérhető legmagasabb szinten van.
L. F.
Fotó: Szekeres
Technikai adatok |
Teljes hossz: |
9,60 m |
Test hossz: |
9,45 m |
Szélesség: |
3,30 m |
Fekvőhelyek: |
6 db |
Merülés: |
0,861,84 m |
Tőkesúly tömege: |
1370 kg |
Teljes tömeg: |
4400 kg |
Motor: |
19 LE |
Üzemanyagtartály: |
70 l |
Víztartartály: |
170 l |
Nagyvitorla: |
27,3 m2 |
Génua: |
25,2 m2 |
Aszimmetrikus spinnaker: |
62,1 m2 |
Kategóriája: |
B6, C8 fő |
Tervező: |
Jeanneau |
Design |
Philippe Briand |
|
|
|