Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

Hajóbemutató
Jeanneau 32i

A hajó nevében az i betű azt a titkos technológiát jelenti, amelynek segítségével a decket építik. A dologról annyit lehet tudni, hogy két, egymással szembefordított, gélezett sablonba injektálják az üvegszálas műanyagot. Valahogy úgy, mint a legolcsóbb sílécek építése során. Állítólag a közeljövőben az EU megtiltja majd, hogy a szériában gyártott műanyag szerkezetek építésekor kézi erőt alkalmazzanak, a Jeanneau erre az időre készül. Mellesleg az új technológia olcsóbb is mint a hagyományos.

Ez a cruiser volt a lellei kiállításon a délutáni program. Csinos, újragondolt hajó ez a 32-es, amelynek áttervezték a fedélzetét. Az egy pár szálinggal szerelt árbocon topra fut a génua, ami feltekerhető, csakúgy mint a nagyvitorla.

 

A hajó elképesztően egyszerűen van szerelve. Nincs leekocsi, nincs alba, szinte semmit nem lehet állítani. A kabintető bal oldalán van hat darab fallstopper - ebből négyben fut kötél - és egy csörlő, a jobb oldal üres. Hátul egy pár csörlő van és két oldalt egy stopperrel állítható génuasín. A nagyschot-rendszer olyan, mint a 110 éves Kishamison. Félreért, aki azt gondolja, hogy ezzel minősíteni akarom. Nem! Csak tény, hogy a szerelvények kialakításánál az "egyszerű a legjobb" elv érvényesült.



A finomságokat, a tervezői fantáziát, a komfort kialakításában engedték szabadjára. A koncepció egészen nyilvánvaló. Ez egy vitorlás hajó, amelyet a szél hajt, ezért a vitorlákat - a lehető legegyszerűbb módon - kezelni kell, de a cél nem a sebesség optimalizálása. Sokkal fontosabb, hogy gyorsan és kényelmesen ki lehessen szerelni a hátsó padot, ahol hideg-meleg vizes zuhany várja a hableányt miután kiúszkálta magát a tengerben.

 

Ezzel együtt a hajó élvezetesen vitorlázható. Azt gondolom, hogy az egyszerűsítés inkább annak a felismerése, hogy nincs igény ezeken a hajókon - ahol a nagyvitorla árbocba tekerhető - szofisztikus állítási lehetőségre, hiszen úgysem használja azt senki. Kétsoros, magas relingkorlát védi az utazót. A génuacsörlő egészen hátra került, a körkormányos kivitelnél van tökéletes helyen. Ez a hajó rúdkormánnyal volt szerelve, így ez a szerelvény kényelmetlenül hátul volt a kormányos számára. A szoliter vitorlázás egyébként is sokkal nehezebb ilyen kormánnyal. Pilóta kell hozzá.

 
 
 

 

 

 

 

 

 


A hajóbelső klasszikusan elegáns. A lakkozott tíkfa eleganciája minden Jeanneau hajóban egyformán lenyűgöző, ennél a hajónál a plafon is kárpitozott. Az összeszerelés minősége a kommersz osztályban elérhető legmagasabb szinten van.


L. F.
Fotó: Szekeres


Technikai adatok
Teljes hossz:
9,60 m
Test hossz:
9,45 m
Szélesség:
3,30 m
Fekvőhelyek:
6 db
Merülés:
0,861,84 m
Tőkesúly tömege:
1370 kg
Teljes tömeg:
4400 kg
Motor:
19 LE
Üzemanyagtartály:
70 l
Víztartartály:
170 l
Nagyvitorla:
27,3 m2
Génua:
25,2 m2
Aszimmetrikus spinnaker:
62,1 m2
Kategóriája:
B6, C8 fő
Tervező:
Jeanneau
Design
Philippe Briand

 

 

 

 

 

 

 

 


 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink